tisdag, juni 29, 2010

Jag är inte här för att sälja

”Jag är inte här för att sälja, jag är här för att lyssna på dig” Det är ungefär så jag tänker varje gång jag knackar på en dörr.


Under en tid har vi moderaterna i Lund samtalat med våra väljare genom att knacka dörr. Jag måste erkänna att jag var lite skeptiskt i början. Jag såg mig själv där som en säljare som kommer precis när man ska börja äta. Att tänka på vad jag skulle säga eller inte säga gjorde saken inte lättare, men när jag funderar över varför jag ville göra detta blev allt mycket enklare.

Jag har inte gått runt för att sälja något utan för att lyssna på våra väljare och det har varit en av dem mest berikande aktiviteterna jag har varit med om. De flesta har öppnat sina dörrar, många har gett oss beröm. Många är mycket nöjda med det som Moderaterna, tillsammans med våra andra Alliansvänner, har gjort i Lund under den här mandatperioden.

Kritik? Nej, inte så mycket, utan mer förslag, synpunkter, idéer om hur vi kan förbättra Lund ännu mer.

Varje gång jag knackar på en dörr och den öppnas förstår jag varför jag har engagerat mig i politiken och det är just det för att lyssna på andra och föra vidare deras önskemål och göra vår stad ännu bättre.

Inga kommentarer: