torsdag, augusti 19, 2010

Har du svårt att välja? Detta visste du inte om Reinfeldt!

Fredrik Reinfeldts kampanjbok heter ”Framåt tillsammans”, om du läser den kommer du kanske att ha det lite lättare att välja.


Fredrik Reinfeldt har rest runt i landet för att träffa ungdomar, älde, kvinnor, invandrare, företagare för att lyssna på dem och om deras vardag och deras problem.

Ur boken kan man läsa:

” När jag blev statsminister för snart fyra år sedan funderade jag en del kring hur jag skulle lägga upp min tid. Jag insåg att mycket av en statsministers uppgifter inte går att styra över, men jag bestämde mig ändå ganska tidigt för att fortsätta med det som jag tyckt allra mest om under min tid som partiledare. Det som alltid gett mig ny energi och en vilja att fortsätta, trots att det ibland varit tufft.

Jag ville fortsätta lägga en dag i veckan på att resa runt i Sverige. Jag ville fortsätta träffa alla de människor som jobbar och sliter i välfärden, som står på golven i våra industrier, som vågar starta och driva eget. De som pluggar eller de som har gått i pension. De som behövt lite extra hjälp från samhället, de som hamnat snett eller kanske bara lite utanför en stund. Alla de som tillsammans är Sverige.”

Vi har en statsminister som bryr sig, som har lett landet tillsammans med de andra alliansparter I rätt riktning.

Det finns mycket kvar att göra, fyra år räcker inte till för att återställa det som gick snett under så många år.

Jag rekommenderar att läsa boken. Längst när finns det en länk för att ladda ner den i pdf-format så att du kan höra sanningen om vår politik genom Reinfeldts ord som dessa:

”Jag är stolt över att trots att Sverige är ett litet land, är det ett land där människor får ta plats. Ett land där frihet föder initiativrikedom, nyfikenhet på det okända och öppenhet inför andra.

Vi har en bra välfärd som lägger grund för att vi kan känna oss trygga genom hela livet. Vi är en stark kraft när det gäller omtanke om miljön och vi engagerar oss i vad som händer utanför Sverige. För de allra flesta är Sverige faktiskt ett bra land att leva i.
Jag vill inte ändra på det. Jag vill inte göra Sverige till ett annat land. Men det finns fortfarande saker kvar att göra och jag vill att Sverige ska bli ett föregångsland.

I mitt föregångsland finns det jobb åt alla som vill och kan jobba. Här kan man leva på sin lön.

Vi vågar höja rösten när någon annan blir illabehandlad. Vi känner oss trygga både hemma och ute i samhället.
Här är såväl killar och tjejer som kvinnor och män jämlikar.

Vi må vara små på jorden men vi är stora i orden när vi ser orättvisor i världen.

Och här hemma behandlar vi alla med respekt, för i vårt land har vi plats för olikheter.

Om vi går framåt tillsammans kan vi komma hit. Men då måste vi alla hjälpas åt – utifrån vår egen kraft och vår egen förmåga.”

Länken för att ladda ner boken finns HÄR!!!


Mer om politik här, här

Inga kommentarer: